zondag 16 november 2008

ons eerste uitstapje...

Goh goh, niet simpel hier ineens aan een blogtekstje te beginnen, aangezien we de voorbije weken echt ongelooflijk druk in de weer zijn geweest en er ongelooflijk veel gebeurd is sinds onze laatste update hier. Vandaar dat we de taken en eveneens de gebeurtenissen een beetje verdeeld hebben onder elkaar… Eerst en vooral even vermelden dat deze week onze officiële opening hier in Nelson heeft plaatsgevonden, en dat dat echt een overweldigend succes was, maar daar vertelt Kimmy jullie dus wat meer over.
Vorige week konden we onze eerste Belgische bezoekers verwelkomen hier in Nelson; de papa van Kimmy samen met Tristan (een collega). Voor ons vier was hun komst een welkome afwisseling, het is echt leuk mensen van het thuisfront te zien en nu hadden we echt een goede reden om een stapje in Argentinië te zetten… Dank ook aan Tristan, want voor heel even was ik even niet meer de persoon met het meest Limburgse accent in de groep (iets wat ik meermaals hoor van mijn medereizigers hier, blijkbaar heeft mn spaans zelfs een limburgs ondertoontje, en voor zij die eraan twijfelen, nee ik ben niet van limburg :)). In ieder geval, het was echt leuk dat jullie hier waren en enthousiast waren over alles wat zich hier afspeelt binnen ons project.
De dag na hun aankomst, nadat alles voor de officiële opening zo goed als in orde was, zijn we met ons gevieren en de papa van kimmy en tristan naar San Antonio de Areco getrokken voor het jaarlijkse “fiesta de la traducion”. Aangezien we me zes waren, waren we gesplitst in de auto’s. Was echt eens leuk, Kimmy en ik konden gewoon languit op de achterbank liggen en een dutje doen, af en toe enkele uurtjes rijden, een babbeltje doen en dan weer slapen (een leuke afwisseling want onze nachten zijn hier kort :)) Daarom, alleen de trip naar daar vond ik al leuk, maar het wordt nog beter. Eens daar toegekomen, echt gezellig, verschillende kraampjes me authentieke prulletjes, beetje kuieren, beetje ontspannen. Daarna trokken we naar een ‘show’ van de gaucho’s (een soort van Argentijnse cowboys, echt geweldig om te zien), daar liepen echt ongelooflijk veel (echt wel 1000 of zelfs meer) paarden gewoon op hun gemakske door het volk, alsook kindjes van 2 jaar die paard reden gelijk zottekes. Ik vond het in ieder geval geweldig de gauchotraditie van kortbij te kunnen zien en meemaken, en hoop dat er tijdens ons verblijf hier in Argentinië nog zulke memorabele momenten komen. In ieder geval, nogmaals dank aan Hugo en Tristan voor dit geweldige idee¡ Ik ga niet te lang doordraven over ons persoonlijk uitje, maar zal er later een paar fototjes bijzetten, want beelden spreken luider als woorden in dit geval.
Ondertussen zijn ook onze nieuwe Belgische gasten toegekomen, zowel een surprisebezoek van Wouter, Jef en Guillaume, als ons maatje Myra met haar wederhelft Maarten. Nelson wordt momenteel overspoeld door Belgen, wat ze hier ter plaatse echt wel geweldig blijken te vinden. Dus aan allen, wees welgekomen ;). Ook Wouter, Jef, Guillaume, Myra en Maarten wil ik via deze weg snel nog even echt verschrikkelijk hard bedanken, want hun aanwezigheid en hulp hier hebben de activiteiten in onze eerste week een stuk vereenvoudigd. Entonce, muchisimas gracias!!

kus ezra

Geen opmerkingen: